انتخاب بتن اکسپوز

انتخاب بتن اکسپوز | وقتی صحبت از انتخاب بتن اکسپوز یا قطعات آماده بتنی می شود ، بحث انتخاب مصالح برای ساخت و نصب بتن اکسپوز ، مسئله ای تاثیرگذار برای تصمیم گیری می باشد .

موزائیک سازان سنتی و تولید موزائیک پلیمری به نام بتن اکسپوز

متاسفانه ورود برخی از موزائیک سازان سنتی به حیطه بتن اکسپوز و تغییر سایز قالب از 30*30 به ابعاد بزرگتر

و تغییر کفپوش حیاطی به قالب نما ، با فرمول موزائیک سنتی که جدیداً به موزاییک پلیمری نیز تغییر اسم داده شده ،

باعث خرابی ذهن کارفرمایان و سازندگان در موضوع قیمتی بتن اکسپوز شده

و از آنطرف کاهش کیفیت محصول بعد از یکسال ، ذهنیت سایرین را برای استفاده از متریال جذاب بتن اکسپوز خراب می نماید.

 

توهم تولید بتن اکسپوز

این تصور که افزودن چند گرم الیاف پلی استر نامرغوب یا p.p به ملات سیمان ، شن نخودی و ماسه همراه با آب و اندکی روان کننده یا به قولی ، رزین سنگ مصنوعی توهم تولید بتن اکسپوز را برای دوستان این صنف تداعی می کند ، کاملاً اشتباه است .

 

عوامل موثر برای انتخاب

با بررسی عوامل جوی نظیر سیکل ذوب و یخ freeze & thaw ریزش باران ، برف ، زلزله و خردشدن قطعه هیچ وقت سراغ این قطعات تولیدی ارزان نخواهید رفت .

 

انتخاب بتن اکسپوز مناسب

برای تولید یک قطعه بتن با کیفیت که تمامی مقاومت های لازم اعم از مقاومت فشاری بتن ، مقاومت خمشی بتن ، مقاومت شیمیایی بتن را بتواند پاس نماید.

همچنین قطعه دچار ترک ، شوره ، شکستگی و جدا شدگی هنگام برش یا سوراخ کاری نشود ، و این امر نیازمند مصالح مختلفی خواهد بود که بر عکس قطعات سنتی مانند موزائیک و قطعات دور باغچه ای که گران ترین ماده آن سیمان است ؛ ارزان ترین جزء آن سیمان بوده و بعضا دارای 12 جزء مختلف است که در ادامه به آن اشاره خواهد شد.

 

اجزای تشکیل دهنده بتن اکسپوز

 

استفاده از متریال فوق باعث تولید بتنی به روانی عسل خواهد شد که کیفیت عالی را به شما خواهد داد .

قیمت تمام شده این بتن بسیار بالا بوده و با محاسبه مصالح در دی ماه 1400 عددی بین 2.800.000 تومان تا 3.200.000 تومان متغییر بوده که با احتساب تقریبی 3 سانتی متر ضخامت قیمت متریال درهرمترمربع حدود 100تا 110 هزار تومان میباشد، که به آن هزینه های سربارتولید ،بسته بندی و استهلاک قالب و… اضافه خواهد شد . ولی در نهایت با کاهش ضخامت ، قابلیت رقابت با سایر تولیدات پایه بتنی را خواهد داشت .

این قطعات با مصالح بالا دارای حداقل 20 تا30  سال طول عمر مفید در شرایط نامناسب جوی خواهد بود .

 

خرید بتن اکسپوز

ضخامت بتن اکسپوز

انتخاب بتن اکسپوز